Inför MFF- Kalmar

Ärligt talat så trodde jag att matchen mot Kalmar skulle spelas först på måndag. Så jag blev något överraskad när jag kollade målservicen på text-tv och såg att det var redan imorgon. Tur i alla fall att jag kom på det idag. Man blir lätt lite slö på sommaren, och hänger inte alltid med i det som händer. Nåväl, morgondagens match är en viktig match för MFF. Nu är det verkligen upp till bevis! Vi måste bevisa att vi kan spela bra fotboll, att vi kan slå bra lag, att vi inte hör hemma i ingenmansland! Så är det också serieledaren och guldfavoriten som kommer på besök. Det är alltså en stor och viktig match på många sätt. Om vi ska vinna matchen får vi se till att ta med oss andra halvlekens spel från förra matchen. Om vi spelar så in en hel match har vi ganska goda möjligheter. Men skulle vi falla in i spelet från Hammarbymatchen och första halvlek mot Kalmar har vi ingen chans. Det gäller alltså att spelarna är 100 % motiverade. Jag är det åtminstone. Och trots den senaste tidens bedrövliga spel ser jag framemot matchen. Vi ska visa Sverige att vi inte ger oss! Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback